[:hu]
1990-ben születtem Debrecenben. Családom földművelő és állatartó tevékenyságe nagyban meghatározza a munkához, anyagok alakításához fűződő viszonyomat, vizuális érdeklődésemet. 2009 óta élek Budapesten a Magyar Képzőművészeti Egyetem-en folytatott tanulmányaim miatt, diploma óta pedig műtermet bérlek a Dürer Kertben és filmes munkák mellet folytatom képzőművészeti tevékenységem.
Képzőművészeti hozzáállásom, munkafolyamatom 3 fázisra osztom:
Feldolgozás
Olyan installációkat hozok létre, melyekben test és táj élményemet dolgozom fel a kép testének átszabásán keresztül. Természethez fűződő viszonyunk mai állapota számomra egy heterogén, folyton alakuló és alakítható tükröt mutat, társadalmi, biológiai, és szociális szempontból is. Ezzel a hozzáállással munkálom meg a klasszikus festészeti eszköztáramat: szociális lenyomatokkal, játékos anyagkezeléssel, kelet-magyarországi anyaghasználatom örökségével. #deheroization
Ezért van az, hogy legyezőt hajtogatok a képemből, mint kiskoromban a papírlapból, máskor édesanyám varrógépével a vászonba varrok, néha szilikonnal pótlok részeket, vagy a gyomnövényt úgy ragasztom fel, hogy rég látott dús szőrzetemre emlékeztessen. Úgy tekintek a festészetre, mint nyers tésztára, melyet dagasztani, szaggatni, sütni kell, személyes történetem receptje alapján elkészíteni, lehető legközelebb a szám ízéhez.
Hibernálás
Munkáimat folyamatosan átszabom, átoperálom, más szituációba hozom. Ami egyiknek a keze volt a másiknak a lába lesz. A kiállítás idejére kiemelem műtermem körforgásából, lefagyasztom a folyamatot és bőrként feszítem ki aktuális állapotukat.
További kísérletek
Eddig falra feszített installációkban gondolkodtam, azonban már jó ideje fontolgatom a térbeli építkezést. A kiállítás eseményét pedig szeretném arra használni, hogy munkafolyamatom és művészeti hozzáállásom kiemeljem, nem pedig megállítsam a folyamatot.
A MŰTŐ csoport 2016-ban jött létre, azota vagyok tagja a művészek által működtetett nonprofit kiállítóhelynek. A MŰTŐ célja egy olyan háló fenttartása, mely lehetőséget biztosít egyrészt a tagoknak a kiállítási lehetőségre, programok szervezésére a művészeti tevékyenységünk széles körű gyakorlására hazai és nemzetközi platformokon. A MŰTŐ a budapesti kulturális élet egyre fontosabb szereplője, mely mellett nemzetközi művészeti vásárok, cserekiállítások is egyre gyakrabbak a csoport tevékenységében.
Többet a MŰTŐ-ről:
2018 óta vagyok az Budapest ArtMentor csapatának tagja.
“A Budapest Art Mentor – képzőművészeti mentorprogram célja, hogy fiatal képzőművészeknek lehetőséget teremtsen a magyar és a nemzetközi művészeti szcéna megismerésére és az abba való beágyazodásra.”
Többet a programról:
[:en]
1990-ben születtem Debrecenben. Családom földművelő és állatartó tevékenyságe nagyban meghatározza a munkához, anyagok alakításához fűződő viszonyomat, vizuális érdeklődésemet. 2009 óta élek Budapesten a Magyar Képzőművészeti Egyetem-en folytatott tanulmányaim miatt, diploma óta pedig műtermet bérlek a Dürer Kertben és filmes munkák mellet folytatom képzőművészeti tevékenységem.
Képzőművészeti hozzáállásom, munkafolyamatom 3 fázisra osztom:
Feldolgozás
Olyan installációkat hozok létre, melyekben test és táj élményemet dolgozom fel a kép testének átszabásán keresztül. Természethez fűződő viszonyunk mai állapota számomra egy heterogén, folyton alakuló és alakítható tükröt mutat, társadalmi, biológiai, és szociális szempontból is. Ezzel a hozzáállással munkálom meg a klasszikus festészeti eszköztáramat: szociális lenyomatokkal, játékos anyagkezeléssel, kelet-magyarországi anyaghasználatom örökségével. #deheroization
Ezért van az, hogy legyezőt hajtogatok a képemből, mint kiskoromban a papírlapból, máskor édesanyám varrógépével a vászonba varrok, néha szilikonnal pótlok részeket, vagy a gyomnövényt úgy ragasztom fel, hogy rég látott dús szőrzetemre emlékeztessen. Úgy tekintek a festészetre, mint nyers tésztára, melyet dagasztani, szaggatni, sütni kell, személyes történetem receptje alapján elkészíteni, lehető legközelebb a szám ízéhez.
Hibernálás
Munkáimat folyamatosan átszabom, átoperálom, más szituációba hozom. Ami egyiknek a keze volt a másiknak a lába lesz. A kiállítás idejére kiemelem műtermem körforgásából, lefagyasztom a folyamatot és bőrként feszítem ki aktuális állapotukat.
További kísérletek
Eddig falra feszített installációkban gondolkodtam, azonban már jó ideje fontolgatom a térbeli építkezést. A kiállítás eseményét pedig szeretném arra használni, hogy munkafolyamatom és művészeti hozzáállásom kiemeljem, nem pedig megállítsam a folyamatot.
A MŰTŐ csoport 2016-ban jött létre, azota vagyok tagja a művészek által működtetett nonprofit kiállítóhelynek. A MŰTŐ célja egy olyan háló fenttartása, mely lehetőséget biztosít egyrészt a tagoknak a kiállítási lehetőségre, programok szervezésére a művészeti tevékyenységünk széles körű gyakorlására hazai és nemzetközi platformokon. A MŰTŐ a budapesti kulturális élet egyre fontosabb szereplője, mely mellett nemzetközi művészeti vásárok, cserekiállítások is egyre gyakrabbak a csoport tevékenységében.
Többet a MŰTŐ-ről:
2018 óta vagyok az Budapest ArtMentor csapatának tagja.
“A Budapest Art Mentor – képzőművészeti mentorprogram célja, hogy fiatal képzőművészeknek lehetőséget teremtsen a magyar és a nemzetközi művészeti szcéna megismerésére és az abba való beágyazodásra.”
Többet a programról:
[:]